Bel: 085 8888 004ma-vr, 09:00 - 17:00

"Bieden jullie ook
losse operakaarten aan?

Lees het antwoord op deze vraag

Bekijk alle voordelen
Lees meer reviews

Boeken

Is het mogelijk om de reis bij jullie op kantoor te boeken?

Wij zijn een puur internet reisbureau en helaas is ons kantoor er niet op ingericht om klanten te ontvangen zoals bij het traditionele reisbureau. We vragen u dus om de reis via de website te boeken.

Kunnen jullie een brochure toezenden?

Helaas werken niet met brochures of reisgidsen. Ons gehele aanbod -met actuele prijzen en beschikbaarheid- is op onze website te vinden.

Kan ik ook telefonisch reserveren?

Helaas is het niet mogelijk om per telefoon of fax te reserveren. Om het boeken zo efficient mogelijk te laten verlopen vragen we u het arrangement online op onze website te boeken en te betalen. Heeft u daarbij nog verdere vragen, neem dan gerust contact met ons op. Groepen van meer dan 9 personen kunnen helaas niet online boeken. Neem contact met ons op voor een groepsaanvraag.

Kan ik mijn reisdata aanpassen tijdens het boeken?

Jazeker. Onze reizen zijn volledig op maat te maken. U kunt in stap 1 van het boekingsproces eenvoudig uw reisdata aanpassen. N.B. De reisdata zijn i.v.m. de (mogelijke) starttijd van de voorstelling aan restricties verbonden.

Een van de reizigers zit in een rolstoel. Kunnen jullie rolstoelplaatsen reserveren?

De meeste theaters hebben geen duidelijk beleid voor rolstoelplaatsen waardoor het voor ons niet mogelijk is om hierin te bemiddelen. Neem contact met ons op en we helpen u graag verder.

Kan ik na mijn boeking de reis alsnog annuleren?

Het herroepingsrecht wat op internet geldt voor online aankopen, is niet geldig voor reizen. Als u uw operareis heeft geboekt, zijn de verschillende reisonderdelen al op uw naam gezet en daarom niet zomaar te annuleren.

Als u onverhoopt toch uw reis na uw boeking wil annuleren vragen we u contact met ons op te nemen. De mogelijkheden om reisonderdelen te annuleren en geld terug te ontvangen van onze leveranciers kan per reis verschillen. We bekijken graag voor u de mogelijkheden.

Waar kan ik losse kaarten reserveren?

We hebben geen partnerbedrijf dat losse kaarten aanbiedt voor de voorstelling. Helaas kunnen we u hierin dus niet adviseren.

Hoe verloopt het online boeken?

Bij OperaTravel.nl boekt u uw operareis geheel online. Het boekingsproces is simpel en overzichtelijk. Na de volgende 6 stappen te hebben voltooid, is uw volledig verzorgde operareis gereserveerd:

  • Stap 1. U kiest eerst een arrangement van uw voorkeur door een bestemming te kiezen in het linker menu. U bekijkt het arrangement. U ziet alle relevante gegevens voor het betreffende arrangement in één scherm. De totaalprijs is gebaseerd op een tweepersoons boeking.U kiest het aantal personen dat wenst deel te nemen aan de reis. Bij een éénpersoons boeking wordt de éénpersoonskamer toeslag toegevoegd op het moment dat u naar stap 2 gaat.
  • Stap 2. U kiest de reisopties. Het is bijvoorbeeld mogelijk om uw verblijf te verlengen. De reissom wordt dan verhoogd indien u naar de volgende stap gaat. In deze stap kunt u ook de vlucht van uw voorkeur kiezen.
  • Stap 3. U vult de gegevens van de reizigers in.
  • Stap 4. U vult de gegevens van de hoofdboeker in.
  • Stap 5. U kunt aangeven of u een reis- of annuleringsverzekering van de Europeesche verzekeringen wenst af te sluiten.
  • Stap 6. We vragen u aan te geven waar u ons van kent en akkoord te gaan met algemene voorwaarden.Ook kunt u eventuele opmerkingen kenbaar maken. Als alles is ingevuld kiest u de betaalmethode van uw voorkeur (iDEAL of creditcard).
  • U wordt doorgeschakeld naar de beveiligde betaalomgeving. U betaalt uw reis en ontvangt vervolgens een e-mail ter bevestiging.
  • Uw arrangement is gereserveerd. U ontvangt een e-mail ter bevestiging en uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling ontvangt u de reisbescheiden in huis met daarin alle informatie die u nodig heeft voor uw operareis!

Wat gebeurt er na mijn boeking?

Direct (binnen enkele minuten) na uw boeking krijgt u een bevestiging van uw boeking en betaling per email. In deze bevestiging worden ook alle gekozen vluchten, hotels en eventuele extra´s bevestigd.

Uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling ontvangt u per e-mail de reispapieren van ons (PDF bestand) Hierin vindt u informatie als:

  • Bevestiging van de vlucht met aanwijzingen om in te checken op de luchthaven. Het gaat hierbij om e-tickets van de luchtvaartmaatschappij. u ontvangt dus geen vliegtickets in huis. Alle vluchten staan op naam en daarom is vooral uw paspoort of ID-kaart leidend. Daarnaast is de reserveringscode die u in de reispapieren vindt ook belangrijk.
  • Bevestiging van uw hotel. U ontvangt een bevestigingscode en vouchers. U kunt ook bij het hotel inchecken op vertoon van uw paspoort (indien nodig kunt u ook de vouchers tonen).
  • Bevestiging van uw operakaarten. We bevestigen uw boeking van de operakaarten. De operakaarten worden een dag voor de voorstelling per koerier bezorgd in het hotel. Dit is een 100% veilige methode en hier hebben we al jarenlang een goede ervaring mee.
  • Indien u transfers of andere extra´s heeft bijgeboekt, worden deze apart bevestigd in uw reispapieren.
  • Noodnummers waarop wij te bereiken zijn tijdens uw reis. We hebben twee noodnummer tot uw beschikking waarop wij 24 uur per dag bereikbaar zijn in het onverhoopte geval dat u een dringende vraag voor ons heeft tijdens uw reis.
  • Routebeschrijving op maat van vliegveld naar hotel en hotel naar theater.

Met de reispapieren en uw paspoort op zak, bent u dus helemaal klaar om op reis te gaan!

Hoelang van tevoren moet ik de reis boeken?

Hierop is geen eenduidig antwoord te geven. In de meeste gevallen geldt; hoe eerder u boekt hoe lager de reissom zal zijn. Dit heeft voornamelijk te maken met de fluctuerende vluchttarieven. De luchtvaartmaatschappijen verhogen doorgaans de tarieven naarmate de vertrekdatum nadert. Het kan uiteraard altijd voorkomen dat een luchtvaartmaatschappij actietarieven hanteert of dat door een andere reden de reissom lager wordt. Dit zijn echter wel uitzonderingen. Ook de beschikbaarheid van operakaarten kan fluctueren. Daarom is het altijd het beste om de reis snel te boeken zodra u heeft besloten om de voorstelling te bekijken.

Niet alle reizigers willen een arrangement met operakaart boeken. Is dat mogelijk?

Dit is in de meeste gevallen mogelijk. Als het mogelijk is om voor de niet-operaliefhebbers een arrangement zonder kaart aan te bieden, zullen we u een aanbieding toezenden met een aangepaste reissom. Neem contact met ons op en we helpen u graag verder

Ik wil een operareis kado geven. Kunnen jullie dat in orde maken?

U kunt de operareis gewoon online boeken. De reispapieren worden door ons altijd in een blanco enveloppe verstuurd. Als de gelukkige die het kado krijgt bij u in huis woont, levert dit dus geen problemen op. Wilt u dat de reispapieren worden verstuurd met een kadoverpakking?
Neem contact met ons op en we helpen u graag verder.

Prijzen

Krijgen kinderen korting op de reissom?

Helaas is er geen kinderkorting van toepassing op onze reizen. Toch vragen we u om aan te geven hoeveel kinderen deelnemen aan de reis, deze informatie hebben we nodig voor de hotelreservering.

Krijgen we korting met een groep?

Voor aanvragen van groepen van meer dan 9 personen vragen we u contact met ons op te nemen. In het algemeen valt te zeggen dat we altijd de scherpst mogelijke prijs bieden op onze website. Groepskorting is dan helaas ook niet van toepassing op onze reizen.

Welke kosten komen er nog bij de prijzen die zijn afgebeeld op de website?

Niets. We hebben er voor gekozen om altijd met totaalprijzen te werken. Dat werkt zowel voor u als voor ons wel zo makkelijk en duidelijk.

Zijn de afgebeelde prijzen per persoon?

Alle prijzen op onze site zijn per persoon maar zijn gebaseerd op een boeking van minimaal twee personen.

Is BTW inbegrepen bij de reizen?

Onze prijzen zijn altijd totaalprijzen. BTW is dan ook reeds inbegrepen in de prijzen op onze website.

Hoe komt het dat de prijzen fluctueren op jullie site?

Dit komt voornamelijk door flucutuerende vliegtarieven. De vluchten waar onze prijzen op gebaseerd zijn veranderen in prijs zodra er meer stoelen zijn geboekt in het betreffende vliegtuig. Dit is de wijze waarop de meeste luchtvaartmaatschappijen hun vliegtarieven bepalen. Omdat de prijzen op onze site per zoekopdracht direct (live) worden opgevraagd bij de luchtvaartmatschappij(en), kan het dus gebeuren dat de tarieven per zoekopdracht veranderen. Indien u de getoonde vlucht kiest en boekt, bent u uiteraard verzekerd van de vlucht en het tarief kan daarna niet meer wijzigen.

Hoe komen de prijzen voor de arrangementen tot stand?

Hieronder vindt u een overzicht van de elementen waaruit de prijzen voor de arrangementen zijn opgebouwd. Daarbij vindt u ook informatie over het verschil in prijs tussen de verschillende arrangementen:

Vlucht

De vluchttarieven stijgen naarmate de vertkrekdatum nadert. Daarnaast zijn vluchten in het voorjaar vaak duurder dan vluchten in het laagseizoen (bijvoorbeeld januari).

Hotel

Tijdens het hoogseizoen liggen de prijzen natuurlijk hoger dan in het laagseizoen. Wij gaan uit van de prijs van het goedkoopste hotel maar dit kunt u naar eigen zinnen upgraden naar een duurder hotel.

Operakaart

De prijs die wij betalen voor de inkoop van de operakaart ligt in bijna alle gevallen hoger dan de prijs die op de kaart staat. Dit is het gevolg van een (veel) grotere vraag naar de kaarten dan het aanbod. Dit verklaart ook populaire opera's vaak een stuk duurder zijn dan minder populaire opera's; de prijs die wij betalen voor de kaarten zijn zeker bij topvoorstellingen een stuk hoger dan de prijs die op de kaart staat vermeldt. Dit geldt ook voor de toeslagen die we vragen voor de upgrade van uw zitplaatsen.

Opslag

Voor alle arrangementen vragen we een vaste opslag. Hiermee kunnen we mogelijk maken dat u uw complete operareis eenvoudig in een paar klikken kunt boeken. Daarbij bent u verzekerd van een goede service en garanties (Zitplaatsgarantie, OperaProtect-garantie en SGR-garantie) zodat u er verzekerd van kunt zijn dat u zorgeloos op reis kunt gaan.

Waarom zijn sommige arrangementen veel duurder dan anderen?

Dit heeft voornamelijk te maken met de prijzen van de vluchten en de kaarten voor de voorstellingen. Zie ook bovenstaande vraag.

Betalen

Hoe lang duurt de verwerkingstijd van de betaling?

Zodra de betaling is verwerkt, ontvangt u direct automatisch een ontvangstbevestiging per e-mail. Deze ontvangt u vaak al een paar minuten na uw boeking.

Hoe kan ik betalen?

Wij bieden u de volgende mogelijkheden om te betalen:

  1. Direct online betalen via iDeal:
    U kunt ervoor kiezen om online te betalen via iDeal. Dit is een eenvoudige en slimme manier van betalen. iDeal is een nieuw online betalingssysteem speciaal ontwikkeld door een aantal grote Nederlandse banken (ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank en SNS Bank). Na het ontvangen van het boekingsnummer brengt iDeal u met één klik naar uw vertrouwde omgeving van internetbankieren. Zo kunt u veilig en snel uw aanbetaling of volledige betaling in orde maken! Na het boeken krijgt u een boekingsbevestiging per mail.
  2. Direct online betalen via creditcard:
    Indien u beschikt over een Visa, American Express of Eurocard/Masterdcard kunt u tevens per creditcard betalen. Omdat wij voor deze betaalmethode bankkosten dienen af te dragen, rekenen we voor creditcardbetalingen 3,5% over de reissom toeslag.

Is online betalen bij OperaTravel.nl veilig?

Het betaaltraject van OperaTravel.nl is beveiligd met VeriSign SSL (Secure Socket Layer) en SET (Secure Electronic Transaction) en vindt plaats op een secure server. Deze beveiligde verbinding is te herkennen aan het slotje in de adresbalk van uw browser. Uw betaal- en bankgegevens worden niet opgeslagen. Uw betaling met creditcard of iDEAL wordt u via een beveiligde verbinding naar de beveiligde internet betaalomgeving geleidt van onze financiële dienstverlener Docdata Internet Payments die uw betaling vervolgens namens OperaTravel.nl afhandelt.

Vlucht

Hoe komt het dat de toeslagen voor de vlucht kan wijzigen?

De vluchten waar onze prijzen op gebaseerd zijn veranderen in prijs zodra er meer stoelen zijn geboekt in het betreffende vliegtuig. Dit is de wijze waarop de meeste luchtvaartmaatschappijen hun vliegtarieven bepalen. Omdat de prijzen op onze site per zoekopdracht direct (live) worden opgevraagd bij de luchtvaartmatschappij(en), kan het dus gebeuren dat de tarieven per zoekopdracht veranderen. Indien u de getoonde vlucht kiest en boekt, bent u uiteraard verzekerd van de vlucht en het tarief kan daarna niet meer wijzigen.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Bij uw vlucht is standaard handbagage inbegrepen. U kunt ervoor kiezen om tegen een toeslag bagage in te checken. Voordeel van vliegen met alleen handbagage is de tijdwinst bij vertrek (sneller inchecken) en aankomst (niet wachten op uw koffer). De belangrijkste informatie over handbagage op een rij:

  • 1 stuk handbagage
  • maximale afmetingen (L x B x H) 55 x 35 x 25 cm. Dit komt ongeveer overeen met de grootte van een rugzak.
  • maximaal gewicht van 10 kg
  • Vloeistoffen zijn alleen toegestaan bij een hoeveelheid tot 10 ml. Dit moet verpakt worden in plastic (te verkrijgen op het vliegveld).

Waarom betaal ik een toeslag voor het inchecken van bagage?

Luchtvaartmaatschappijen hanteren tegenwoordig bijna allemaal een standaardtarief waarbij u alleen met handbagage vliegt. Voor het inchecken van (cabine)bagage wordt een toeslag gevraagd. Daarom zie u deze toeslag ook terug in onze arrangementen.

Waarom moet ik een toeslag betalen voor een andere vertrektijd?

Onze reizen zijn gebaseerd op een standaard retourvlucht, hotel en operakaart. Indien u van dit basispakket wil afwijken, is de kostprijs hoger. Daar vragen we een toeslag voor.

Hoe komt het dat de aankomsttijd nagenoeg gelijk is aan de vertrektijd?

Dit komt omdat alle vermelde tijden lokale tijden zijn. Voor de arrangementen naar Engeland is het tijdverschil van één uur vaak gelijk aan het tijdverschil. Dat is de reden dat aankomst- en vertrektijd in sommige gevallen nauwelijks afwijken van elkaar.

Vanaf welk vliegveld vlieg ik?

Onze reizen kunt u geheel op naar wens samenstellen. In stap 2 van het boekingsproces kunt u dus zelf de vertrektijd en vertrekvliegveld van uw voorkeur kiezen.

Hotel

Ligt het hotel in het centrum.

Jazeker. We bieden in alle gevallen een centraal gelegen twee, drie of vier sterren hotel aan. U bepaalt zelf de hotelklasse van uw voorkeur. Bij een aantal bestemmingen (Praag, Verona en Milaan) kunt u uw hotel direct kiezen waarbij u ook direct de ligging van het hotel kunt bekijken. Bij de andere bestemmingen kunt u alleen de hotelklasse kiezen. U vindt meer informatie hierover in stap 2 van het boekingsproces.

Is mijn verblijf inclusief ontbijt?

Dit is afhankelijk per bestemming:

  • Bij de hotel keuze (Praag, Verona en Milaan) kunt u direct de naam van het hotel kiezen. U ziet dan helemaal onderaan de hotelbeschrijving of uw verblijf inclusief or exclusief ontbijt is.
  • In alle andere gevallen kiest u voor een hotelklasse (3 of 4 sterren). Deze hotels zijn in sommige gevallen inclusief continentaal ontbijt.

Ligt het hotel bij het theater?

In de meeste gevallen liggen de theaters buiten het echte stadscentrum. Vaak zijn de wijken waarin de theaters liggen onaantrekkelijk om in te verblijven. Daarom kiezen we er in deze gevallen voor om u een hotel in het centrum aan te bieden waardoor u meer van de stad kunt zien tijdens uw verblijf. Zie stap 2 van het boekingsproces voor meer informatie.

Hoe komt het dat het aanbod van hotels verandert op jullie site?

Bij een aantal bestemmingen (Praag, Verona en Milaan) kunt u direct het hotel van uw voorkeur kiezen. Dit is mogelijk door een directe (live) koppeling met de hotels. Bij elke zoekopdracht die u op onze site uitvoert, wordt bekeken welke hotels voor de door u gekozen reisdata en reisgezelschap beschikbaar zijn. Indien u op een ander moment dezelfde reis bekijkt, kan het voorkomen dat de betreffende hotelkamer(s) geboekt is.

Indien u het getoonde hotel kiest en boekt, bent u uiteraard verzekerd van uw hotel en dit wordt dan ook bevestigd in de e-mail die u direct na uw boeking ontvangt.

Operakaarten

Zitten we naast elkaar in het theater?

De opera voorstelling is natuurlijk het hoogtepunt van uw reis. We begrijpen dat u samen met uw reisgenoten van de voorstelling wil genieten om er vervolgens nog lang over te kunnen napraten! Daarom bieden we u een unieke 100% zitplaasgarantie. U bent er daardoor verzekerd van dat u tot drie personen bij elkaar in het theater zit. Tevens garanderen we u dat u nooit losse plekken ontvangt.
Lees meer over de 100% Zitplaatsgarantie.

We zijn met een groep groter dan 3 personen. Kunnen we allemaal naast elkaar zitten?

Met onze 100% Zitplaatsgarantie garanderen we dat nooit losse plekken ontvangt. Bij meer dan drie personen kan uw groep worden verdeeld in kleinere groepen. Indien u graag met het hele gezelschap naast elkaar wil zitten, vragen we u om hierover voor uw boeking contact met ons op te nemen. We zullen de mogelijkheden dan voor u onderzoeken.

Wanneer ontvang ik de operakaarten?

Uw operakaarten worden per koerier bezorgd in het hotel. Dit gebeurd een dag voor de voorstelling uiterlijk om 20.00 uur en 13.00 uur bij doordeweekse voorstelling. De hotelreceptie tekent voor ontvangst van de kaarten. Dit is een 100% waterdichte bezorgmethode waar wij al een jarenlange goede ervaring mee hebben.
Lees meer hierover in onze 100% Zitplaatsgarantie.

Reisdocumenten

Wanneer ontvang ik de reispapieren?

Direct (binnen enkele minuten) na uw boeking krijgt u een bevestiging van uw boeking en betaling per email. In deze bevestiging worden ook alle gekozen vluchten, hotels en eventuele extra´s bevestigd.

Uiterlijk 7 dagen voor de voorstelling ontvangt u per email als PDF bestand de reispapieren. Hierin vindt u informatie als:

  • Bevestiging van de vlucht met aanwijzingen om in te checken op de luchthaven. Het gaat hierbij om e-tickets van de luchtvaartmaatschappij. u ontvangt dus geen vliegtickets in huis. Alle vluchten staan op naam en daarom is vooral uw paspoort of ID-kaart leidend. Daarnaast is de reserveringscode die u in de reispapieren vindt ook belangrijk.
  • Bevestiging van uw hotel. U ontvangt een bevestigingscode en vouchers. U kunt ook bij het hotel inchecken op vertoon van uw paspoort (indien nodig kunt u ook de vouchers tonen).
  • Bevestiging van uw operakaarten. We bevestigen uw boeking van de operakaarten. De operakaarten worden een dag voor de voorstelling per koerier bezorgd in het hotel. Dit is een 100% veilige methode en hier hebben we al jarenlang een goede ervaring mee.
  • Indien u transfers of andere extra´s heeft bijgeboekt, worden deze apart bevestigd in uw reispapieren.
  • Noodnummers waarop wij te bereiken zijn tijdens uw reis. We hebben twee noodnummer tot uw beschikking waarop wij 24 uur per dag bereikbaar zijn in het onverhoopte geval dat u een dringende vraag voor ons heeft tijdens uw reis.
  • Routebeschrijving op maat van vliegveld naar hotel en hotel naar theater.

Met de reispapieren en uw paspoort op zak, bent u dus helemaal klaar om op reis te gaan!

Er zitten geen tickets bij mijn reispapieren. Wanneer ontvang ik die?

Bij uw reispapieren zitten inderdaad uitsluitend e-tickets. Bij de incheckbalie op het vliegveld krijgt u op vertoon van uw e-ticket uw instapkaart voor de vlucht. Hetzelfde geldt voor uw hotelreservering; bij het inchecken bij de hotelreceptie krijgt u op vertoon van het e-ticket (voucher) de sleutels voor de kamer. De operakaarten worden op uw naam bij de hotelreceptie bezorgd.

Ik heb mijn emailbevestiging niet ontvangen. Hoe komt dat?

In de meeste gevallen komt dit doordat onze emailbevestiging door uw emailprovider is aangemerkt als ongewenste mail (spam). In dat geval kunt u onze email dus terugvinden in uw spamfilter. Als dit niet het geval is vragen we u om contact met ons op te nemen. We zullen de email dan nogmaals naar u toezenden.

Reisverzekering

Kan ik een reis- of annuleringsverzekering bijboeken?

In samenwerking met de Europeesche verzekeringen bieden we u de mogelijkheid om tijdens het boeken een reis- en-of annuleringsverzekering bij het boeken van uw reis af te sluiten. In stap 5 van het boekingsproces vindt u alle informatie over deze verzekeringen.

Waarvoor dient de annuleringsverzekering?

Als u onverhoopt niet meer op operareis kunt (bijvoorbeeld door ziekte) dan dekt de annuleringsverzekering de schade die ontstaat als gevolg van het annuleren van uw reis. Meer informatie over de annuleringsverzekering vindt u in stap 3 van het boekingsproces.

Waarvoor dient de reisverzekering?

De reisverzekering dekt onverhoopte schade tijdens uw reis. U betaalt dan ook een premie die per reisdag wordt berekend. Het gaat hierbij om schade als gevolg van o.a. een ongeval of diefstal. Meer informatie over de reisverzekering vindt u in stap 3 van het boekingsproces.

Waarvoor dient de samengestelde reisverzekering?

Indien onverhoopt een van de reisonderdelen uitvalt, dan kunt u de gehele reis annuleren en worden met deze verzekering alle kosten vergoed. Dit kan van pas komen bij overmachtssituaties (zoals bijvoorbeeld hevige sneeuwval of een aswolk) waardoor uw vlucht voor vertrek wordt geannuleerd.

De samengestelde reisverzekering is een aanvulling op de annuleringsverzekering en alleen in combinatie met de annuleringsverzekering te boeken.

Meer informatie over de annuleringsverzekering vindt u in stap 3 van het boekingsproces.

 

Wijzigingen

We willen bij nader inzien toch een andere vlucht omdat de vertrektijd niet goed uitkomt. Kunnen we dit wijzigen?

We kunnen de mogelijkheden altijd voor u uitzoeken echter willen we benadrukken dat het kostbaar is om de vlucht te wijzigen. U kunt dus niet zomaar voor een andere vliegtijd kiezen omdat we de vlucht direct na uw boeking op uw naam hebben gezet.

Iemand van ons reisgezelschap kan niet mee. We willen daarom iemand anders meenemen, kan dat?

Indien u een arrangement met vlucht heeft geboekt, dienen we de naam op de vlucht te wijzigen. We rekenen hiervoor het wijzigingstarief van de luchtvaartmaatschappij plus EURO 25,- handelingskosten. Hotel en kaarten zijn zonder extra kosten te wijzigen. Neem contact met ons op voor de actuele mogelijkheden.

Over ons

Wat houdt een reis van OperaTravel.nl in?

Onze reizen zijn op eigen gelegenheid. Dat betekent dat u bij ons een arrangement boekt inclusief vlucht, hotel en operakaarten maar dat u op eigen gelegenheid afreist naar de voorstelling. Hoewel er geen gids is die u begeleidt, hebben we wel reeds aan alles gedacht en alles voor u geboekt. Reizen is daardoor, ook op eigen gelegenheid, erg makkelijk.

Wie zitten er achter OperaTravel.nl?

We hebben zoveel mogelijk informatie over onze organisatie beschreven op onze website. Heeft u nog verdere vragen over ons? Neem dan contact met ons op.

Transfers

Is de transfer inbegrepen bij de reis?

Onze reizen zijn exclusief alle vervoer ter plaatse. Wel informeren wij u in de reisbescheiden wat de mogelijkheden zijn om te reizen van de luchthaven naar het stadscentrum en adviseren wij u wat de beste verbinding naar uw hotel en het theater is. Onze bestemmingen hebben allen een uitstekend (en voordelig) openbaar vervoer netwerk en dit is dan ook hetgeen wij doorgaans adviseren. Uiteraard is het ook mogelijk om een taxi te nemen vanaf de luchthaven direct naar uw hotel, in de reisbescheiden informeren wij u tevens naar de gebruikelijk tarieven hiervoor.

We hebben we de belangrijkste informatie over transfers voor een aantal bestemmingen op een rij gezet.

Hoe kom ik van het hotel naar het theater?

U ontvangt bij uw reispapieren routebeschrijvingen op maat. We vermelden daarin hoe u van vliegveld naar hotel en hotel naar theater kunt afreizen. In het algemeen is te zeggen dat het theater buiten het echte stadscentrum liggen. Daarom ligt uw hotel in de meeste gevallen niet op loopafstand van het theater. Gezien de grote toestroom aan mensen in betrekkelijk korte tijd, adviseren we u om met openbaar vervoer af te reizen naar het theater. Het gaat hierbij meestal om een metro- of busrit van zo'n 10-15 minuten. Het openbaar vervoer rondom de voorstelling is altijd zeer goed georganiseerd en is bovendien vaak al een ervaring op zich! De informatie over de route naar het theater ontvangt u dus van ons bij uw reispapieren.

Voorstelling

Mag ik een camera meenemen naar het theater?

Het is officieel niet toegestaan om een (video)camera mee te nemen naar de voorstelling. Toch blijkt in de praktijk dat vele bezoekers een camera meenemen om mooie momenten op beeld vast te leggen. In de praktijk zult u er dan ook in de meeste gevallen geen problemen ondervinden als u uw camera meeneemt maar helemaal volgens de regels is dit dus niet.

Wanneer is de datum en tijd van de voorstelling definitief?

Als de datum en tijd gepubliceerd zijn aan het begin van het seizoen is de kans groot dat dit definitief is. Er verandert zelden een tijd voor een opera voorstelling.

Betrouwbaar en veilig boeken
Betrouwbaar en veilig boeken
Als eerste op de hoogte van onze acties?
Bekend van de radio
Mozilla/5.0 (compatible; bingbot/2.0; +http://www.bing.com/bingbot.htm) -

Om u een goede website te kunnen bieden, maken we gebruik van cookies. Meer informatie over onze cookies